søndag den 10. februar 2013

Timmy Tid i fondant

Timmy tid
En How to Do

Jeg kom til for lang tid siden at love at jeg ville lave en How To Do med Timmy Tid. Nu vil jeg endeligt holde hvad jeg lovede.
Figuren er ret tidskrævende, da der skal trilles en masse små hvide kugler som skal agere pelsen. Jeg brugte ca 1 time på at lave figuren, men det var mens jeg sad og så fjernsyn, så jeg var nok ikke 100 % effektiv hele tiden.

Du skal bruge følgende
Hvid fondant
Sort fondant (eller fondant der er farvet sort dagen før)
Vand til at lime med.
Rød fondant eller en pensel med rød farve (til tungen)

Rul en kugle som skal være lidt mindre end den ønskede
størrelse på kroppen



Rul små kugler og lim dem på den store kugle, med vand
Undlad at lime nogen på ved hals og arme

Lav halen ved hjælp af 2 lidt større kugler og en lille
Lim sorte arme og ben på.
Husk at gøre fødderne flade i bunden og med 2 hakker på hver til tær.

Munden: Rul en sort kugle i fondant og tryk den flad.
Lav en fordybning med et ball-toll eller lignende.
Læg et lille stykke rød fondant ned i fordybningen.
(Stykket kan også være hvidt. Mal det så rødt efter du har
limet det fast)
Skær 1/3 af stykket af

Rul en sort kugle til hovedet, og tryk den flad på toppen.
Lav to fordybninger til næsen. Lim herefter ører og øjne på.
Lim til sidst munden på i den ene side af hovedet.

Nedenfor er en video jeg har filmet af figuren, så du kan se den fra alle sider. Jeg vil anbefale du finder et billede af Timmy som du har liggende ved af dig, mens du laver figuren, så du får alle detaljerne med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar