lørdag den 10. oktober 2015

Batman kage og cupcakes

Batman kage
Til en 5 årig som elsker Batman



Vores nabos søn fyldte 5 år og de spurgte derfor om jeg ikke kunne hjælpe dem med en Batman kage, samt Batman logoer til cupcakes.
Jeg gik efter en enkelt kage, som var tydelig for børn var en Batman kage. Fondant-logoerne til cupcakes var nogle som moren havde fundet et billede af som jeg efterlignede. Jeg havde købt en spraydåse med levnedsmiddelfarve og ville spraye logoerne på, men det krævede mere farve end jeg havde påregnet, så jeg løb tør undervejs, så anden halvdel blev lavet af gul fondant med sort fondant ovenpå. Heldigvis var der lige nok til første omgang, nemlig til børnene i børnehaven, hvor min søn også går. Som nogle af jer ved, så er min søn multiallergiker, så han har sin egen kage med når andre deler ud. Her kunne han få en cupcake helt magen til de andre, da jeg jo selv havde lavet logoerne og vidste præcis hvordan kagerne skulle se ud. Jeg bagte gluten, mælke og æggefri drømmekage muffins uden fyld på til ham, og lavede smørcreme af FRI margarine, flormelis og vanillesukker. Opskrift kan findes her. De skal blot have ca  20 minutter på en gang.

Batman kagen er med kakaobunde, Tobleronemousse og hindbærmousse, smurt op med kakaosmørcreme.



Det er måske lidt svært at se at der står Malik på billedet.
Dette var mere tydeligt i virkeligheden

Skygge cityline.


Logoer hvor det er lavet med gul fondant
med sort ovenpå.

Billede fra moren hvor man kan se de første cupcakes
til børnehaven, med logoer på.

2 kommentarer:

  1. Hej jeg vil lige høre hvor kan jeg finde den store logo som du selv har brugt til den store kan batman logo

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har brugt dette logo
      http://www.vectortemplates.com/raster/batman-logo-big.gif

      Jeg har printet det ud i ønsket størrelse og så har jeg lamineret det og skåret det sorte væk, således at jeg har kunne bruge det sorte til det sorte fondant og resten til det gule fondant. Det nemmeste er at rulle fondanten ud lidt tykkere end man skal bruge, og så lægge skabelonen ovenpå og så rulle igen. Når man fjerne skabelonen kan man se hvor man skal skære i fondanten. Jeg håber det giver mening. Ellers kan jeg lige prøve at lave en guide på det.

      Mvh

      Mattias

      Slet